torsdag, juni 02, 2005

Jag får kaffenojja...

... så fort jag ser typen/baristan/snubben som står bakom den glänsande maskinen. Efter lunchen går vi till Coffeehouse by George inne på Nacka Forum. När de startade var de sponsrade av Maxwell House men nu kör de bara Gevalia, fast det är ju ändå Kraft Foods Nordic's varumärken.

Får tvångstankar och beställer en enkel espresso till mig och en dubbel till min lunchkompis. Blandningen Espresso Gevalia Mastro Lorenzo väntar på att få smaka på mig...

Typen/baristan/snubben tittar på mig med en konstig blick och börjar mecka. Tror att han märker min glansiga abstinensblick.

Efter 40 sekunders grym nojja om hur det kommer smaka blir jag riktigt förvånad, creman verkar vara perfekt! Vill springa därifrån och sätta mig i ett hörn och göra sockertestet. Betalar snabbt, tar en liten sked, deras små sockerpåsar och sätter mig ner och tänker... "precccccioouusss"... Sockret ligger fint på creman.. och sjunker fint, sakta, sakta. Det är då jag upptäckter det... fyra femtedelar av koppen är fylld med kaffe! Vet inte hur jag ska tackla så mycket espresso, har snöat in på att dricka kaffe i ett-två svep. Shit... mer ångest.

Nu är den klar och uppdrucken. Lägger sig som en klump i magen.

Ännu mer ångest. Men så sprider sig lugnet i kroppen...

Inga kommentarer: