söndag, juni 26, 2005

En liten kaffe

Kvart över nio på morgonen är vi framme i Norrtälje. Det är helt tomt och jag är tveksam till att något ska ha öppet idag fredag. Midsommarafton.

Vi tar oss till Tillfällegatan och märker att en liten smula har öppet!

Vi snabbar oss in och möter en liten kyldisk med bakverk, tårtor, praliner... Jag bestämmer mig för en macka med skinka och ädelostkräm.

Efter mackan får jag min cappuccino och rabarberpaj med mjuk maräng och vaniljsås.

enlitensmula

Kaffet är från Bergstrands och bladningen är Miscela 8.2, som innehåller 80 % Arabica från Sydamerika och 20 % Robusta från Indien. Cappuccinon är helt ok, synd att skummet är lite nittital. Misstänker att Joe Farelli's köper sitt kaffe från Bergstrands.

När det gäller den gudomliga lilla rabarberpajen, med mjuk maräng och vaniljsås, vet jag inte hur jag ska uttrycka mig. Den är bara så god den kan bli.

en liten smula letar lokal i Stockholm. Gissa vem som är först på plats när dörrarna öppnar?

1 kommentar:

Anonym sa...

En liten smula är bra, men testa oxå Gamla Stans Trädgård, nice!