lördag, maj 20, 2006

Voltaren och en öl



Nu är det svårt att sova. Jag sitter uppe och den enda som är vaken bland grannarna är Mannen med Tv:n. Han sitter alltid uppe, alltid. Det spelar ingen roll vilken tid jag brukar gå upp för att rota i skafferiet eller när ryggen vill ha uppmärksamhet... han sitter alltid där. Framför Tv:n.



Allt är upp och ner. Vissa stunder under dagarna är under kontroll. Då är det en skön känsla som sveper över mig... och omfamnar mig. Alla jag träffar har jag börjat krama. Vissa fattar ingeting. Rebecka kramar mig väldigt mycket men det är nästan så att jag tänker krama Iranier Elektriker nästa gång han dyker upp.

Stunder som dessa är lite jobbiga. Klockan är 03.20 och adrenalinet i kroppen pumpar för fullt. Varm mjölk med honung är ingeting som kan stoppa mig inatt. Det jag behöver är en Voltaren och en öl. Öl har jag men inte Voltaren.

Enligt Kompis Hantverkarens planering, så ska han jobba cirka 14 timmar till. Sen är han klar. När det ska vara klart?


Om två veckor.


Det är därför jag inte kan sova.

Inga kommentarer: