lördag, maj 20, 2006

Ge mig ett O!

Jag tror Mannen med Tv:n vet att jag sitter uppe. Han kan se min datorskärm. Slår vad om att han tänker "nu sitter han och porrsurfar igen...". Läser faktiskt På stan-Elins blogg, hon skriver om mig. Jag blir glad.

Jag ödslar inte tid på att alltid tänka på hantverkare. Det finns viktigare saker.

Snart är det varmt och då behöver mina gäster något avsvalkande på väg mot Hagaparken eller bara något väldigt gott. Förutom kaffet, som jag ska skriva senare om i bloggen, så ska jag servera iste. Inget blanda-ut-pulver-med-vatten-iste, utan te som får stå och dra i minst en dag, smaksatt med en del fantastiska ingrendienser.



Detta är första mätningen på exakt mängd av allt. Gramvikt på te, rätt temperatur på vatten (85 grader), mängd vatten... Jag tror att det är så alla laboratorier jobbar. Testa, testa, testa och åter igen... testa.
Målet är att ta fram fyra olika istéer. Allt är Oolongte. Tre smaksatta och en naturell.

Det varma te-sortimentet blir större efter sommaren.


Vilka smaker? Det vill jag inte avslöja, det är inte riktigt klart... Fast Ooolongte smaksatt med citrongräs blir en grym kombination med den rökta laxen och wasabi- och lime... Nej, vill inte avslöja mackorna än.

Nu är tidningarna här, ska läsa Rocky och se om Lisa har skrivit någon krönika. Sen ska jag sova.

Mannen med Tv:n tittar fortfarande på Tv.

Inga kommentarer: