onsdag, maj 24, 2006

Trigga mina punkter

Kompis Hantverkare och hans kollega, Snickaren från Notting Hill, har "smällt upp skåpen" och idag ska bänkskivorna på plats.



Jag ställer mig bakom disken och första gången på två månader känner jag mig hemma.

Min syster var i Finland igår och istället för att åka tillbaka till Malmö, stannar hon en kväll hos oss. Med sig har hon Kvargpiråg, (så stavar finnarna det). Det är en blandning mellan semla, mandelmassa och cheese cake. Det finns säkert någon som går i taket efter min förklaring, men jag tycker det är gott och klämmer en kvargpiråg med morgonkaffet.

Jag kanske mår bra ändå. Cappuccino med kaffe från Johan & Nyström och en kvargpiråg från Finland.

Ja just det. Jag ska på triggerpunktsbehandlning för ryggen klockan tio. Naprapaten tog bara bort de översta spänningarna. Ischiasen och huvudvärken går inte bort eftersom musklerna har krampat ihop sig.

Knäckbehandling med dr Nappis Frankis:
- Gör du andningsövningar när du bygger och stressar som mest?
- Ehh... nej. Andningsövningar? Ja, alltså jag andas, hör jag mig själv säga.

2 kommentarer:

Karin L sa...

Oj oj vilket vackert golv.

Hoppas att behandlingen var skön (eller åtminstone att ryggen mår bättre efter den). Det där med andningsövningar gör jag lite då och då. Inget avancerat dock. Jag började med djupa andetag långt ner i magen när jag skulle komma till ro på kvällen (insomningssvårigheter pga stress). Nu räcker det med några fokuserade andetag (bukandning, låt hela magen bli stor och rund, känn luftens väg genom strupen osv osv yadayada) så sprider lugnet sej i kroppen. Låter lite hokuspokus men funkar iaf för mej.

Cocovaja sa...

Jag gör sådana andningsövningar men det är lite svårt ibland att överhuvudtaget tänka på att andas ;)