måndag, mars 12, 2007

Den finaste buketten

- Har ni haft att göra igår när det var fint väder? frågar jag GrannBlomman.
- Neeej... eller vänta igår... sjukaste grejen. P. Diddy eller vad han nu heter, han, ja, eller skitsamma, någon kom in och ville ha blommor till hans fest.
- Till festen?
- Nej, jag vet inte. Till logen tror jag, säger GrannBlomman och rotar i fickorna efter pengar till en kaffe. Han beställde bara vita blommor, helt sjukt. Tjockaste arrangemang jag någonsin har gjort. Den var så här stor!
- Jag fattar ingeting, säger jag samtidigt som jag häller upp mjölken i muggen.
- Ja, alltså han kom in.
- Vem? undrar jag.
- En. En kom in och sa "jag vill ha blommmor till P. Diddy", pekade på en sjukt massa blommor och sen betala han tjugofemtusen. Cash. Sen drog han.

1 kommentar:

Louise sa...

Är det GrannBlomman som gjort den fina buketten med säd?
Jag trivs med att vara matbloggare trots att jag inte var först med idén!
Krya på dig!