torsdag, augusti 13, 2009

EDIB part two

Efter detta twitter-inlägg gick det åt...
"cocovaja Furusundsgatan 11, Gärdets Kaffebar -> Högbergsgatan 29, Södermalm = 13,36,2 min (olaglig körning). Trots K-festival och avst. vägar."

Möte på en tom Västermalmsgalleria. Börjar regna. Fuktiga människor. Regnar lite till. Mer fuktiga människor. Spöregnar. Blöta människor med semesterglöden fortfarande kvar i ansiktet.

Möte slut. Regnet slut. Moped till nya lokalen. Tar tid. Yes! Nytt rekord. Lämnar linsåpa. Börjar regna. Åker hem i regnet. Tänker på varför Samhall ser ut som den gör? (ja, jag kanske inte är målgruppen men ändå, logotypen är inte snygg). Spöregnar. Haglar. Regnar ännu mer. Vattenpölar. Djupa vattenpölar!

Framme. Sliter av mig kläderna. Hoppar in i duschen för att värma mig. Rebecka kommer hem. Lika blöt (hon bestämde sig för att cykla från Radiohuset - när det regnar, utan regnkappa). Hon sliter av sig kläderna. Hoppar in i duschen. Kort diskussion om vem som är blötast. Jag på moped eller Rebecka på cykel. Båda utan regnskydd.

Nu. Lagat lite mat. Har ätit. Ringt lite samtal. Lite mejl. Snart In treament. Glömde bort.
Den enda prylen på kroppen som inte blev blöt. 900! i mopedböter för olaglig parkering.

Tack för mig. God natt.

1 kommentar:

Jonas Möller sa...

Mopedböter för olaglig parkering? Kafka hade det inte heller så kul.