tisdag, augusti 04, 2009

Re: Ssssrågor


Re: Ssssrågor

Från: ilias@cocovaja.se
Datum: ti 4 aug 2009 00.01.46 GMT+02:00

Till: rebecka.ioannidis@xxxxxx.com

3 aug 2009 kl. 23.31 skrev Rebecka Ioannidis Lindberg:

>Varför flyttar du?

Har en ny lokal på St Eriksgatan 109.

>Vad händer med den gamla lokalen?
Vet inte än. Kanske ett galleri? Kontor? Lager? Brödbutik? Cavabar? Just nu är den till salu. Tom, utan maskiner. Intresserad? Mejla mig.


>Vilket datum öppnar det nya Cocovaja?

Jobbig fråga älskling. Du vet att jag vill öppna idag men jag tror att det blir runt den 24-25 augusti. För alla ni som jobbar med veckonummer... kolla upp det själv.

>Kommer du att ha uteservering äntligen?
Egentligen vill jag inte. Tycker att det är för dyrt att lägga pengar på det just nu men jag måste. Måste hitta möblemang till det också.. *uffff* (grekiskt suck).


>Får jag, din gamla kund, följa med till det nya stället?

Ja. Men stör inte de dagliga rutinerna. Kom som du alltid gör. Mellan sju till sju och tretti. Som vanligt. Inget konstigt.


>Kommer det att finnas WiFi? Räknar med det ...

Japp.


>Byter du meny nu?
Nej men sluta. Inte byter. Bara uppdaterar. Någon ska hjälpa mig att ta fram lite nya recept. Ska även anställa en kock som kommer i slutet av september. Sveriges enda kaffebar med en kock. Bredda lite i sortimentet. Sälja lite oliver. Fårost. Olivolja. Bättre luncher. Smarriga frukostar. Givetvis fortsätter vi på Sveriges bästa kaffe.

>Blir det större?
Så pass stort så att det kommer finnas stolar och bord (få men snygga).


>Ska du öppna fler ställen?

Det gör jag varje dag. I min skalle. I min egen värld.

>Blir det något öppningsparty?
Återkommer. Mejla om du vill komma. iliasatcocovaja.se


>Blir det något nytt med själva kaffet?

Håller på och finurlar med dr Balthazar. Revolutionen kommer att ligga i bryggkaffet. Trust me baby.

>Bara din nuna, eller fler nunor bakom disken?
Vem vill du se baby?

>Varför har det varit så tyst på bloggen? Drar den igång nu igen?
Pappa gick bort för lite mer än månad sen. Samma dag som jag fick nycklar (som du hämtade baby), var jag nere i Malmö och vakade över honom. Mamma blev glad när du kom ner på kvällen. Kommer du ihåg som hon sken upp och skrek "återvinning!" när du lämnade nycklarna till mig över köksbordet?

Ja. Den ska dra igång. Från och med nu. Glöm inte att följa twitter.com/cocovaja

>Rykten säger att du ska bli tv-stjärna. Stämmer det?
Någon gång i slutet av september. Säger till här på bloggen i god tid innan så att du hinner bänka dig framför TV 4. Nej. Inget kaffeprogram.

>Höjs priserna?
Alltid.

>Är det morgonsol?
Annars är det inte Cocovaja...

3 kommentarer:

Don J sa...

Fan va skönt. Äntligen lite keftas, souvlakis o allt annat som du nu kan servera när du tjackar kock. Anställ tysken vettja. Mitt nya lunchhak helt klart.

//Kistamannen (fd) sa...

Äntligen flyttar du till Vanadisplan - Vasastans bultande hjärta. Bort från Norrtullsgatan, som ju måste vara någon form av Vasastansstjärt...

Josef Rudenlöv sa...

låter som en hit!