Gastro Nord/Vin Nordic för ett par veckor sen.
Kaffe överallt. Överallt! Mats&Co. Remedy. Levak. UppsalaMaffian. Skåne. MalmösStolthet. VärmlandsNation. Alla ville REPRESENT hur branschen har utvecklats. Framåt.
Myllrar med folk. Utställare som fiskar efter besökare. Till just deras monter.
En av mina förra arbetsgivare bokade samma monterplats. Med två års framförhållning. "Viktigt att vi finns på samma plats" sa han. En gång i månaden. Alltid när vi gick igenom ritningarna till montern... med förväntansfull blick.
Hur utvecklas branschen? Det kan ni diskutera här eller här.
Gick förbi Kronfågels monter.
Snyggt. I två sekunder. Sen kunde jag inte titta längre. Ur högtalarna kom det ett välbekant ljud.
Kycklingljud. Vet inte om ordet kycklingljud existerar. Kycklingljud är trevligt under påskhelgen. Bara under påskhelgen. På tv. Mellan programmen.
Har ni varit i en kycklingfarm? Vet ni hur det låter? Montern var full. Med folk. Inte kycklingar. Men det kändes som kycklingar. På väg till en slutdestination. Slutdestination.
Min morfar har haft en kycklingfarm i Grekland. Min mamma har berättat historier för mig. Om alla kycklingar.
Men... jag älskar att stycka en kyckling hemma i köket. För det kan jag. Stycka kyckling.
"Well, Clarice - have the lambs stopped screaming?"
torsdag, maj 08, 2008
Kaffe är det nya svarta
Posted by Cocovaja at torsdag, maj 08, 2008
Labels: kaffebranschen, kaffekultur, kyckling
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
Det var nog det roligaste inlägg jag läst på någon blogg, på länge! Posta mer!
Lovar att komma förbi nästa vecka, kan du inte komma till bauer på Lördag, hade vart så kul!
J
Skicka en kommentar