lördag, april 26, 2008

1000 kaffe

I tredje klass bytte jag skola. Från en förrortskola till en finare skola. Om den var bättre? Njaaa....

Någon bestämde att klassen skulle ha en maskerad efter ett par veckor in i terminen. Som en kick-off.
Alla klädde ut sig till häxor, troll, punkare....ja.. minns inte mer. Som ni förstår så var det fantasilöst.

Min mamma slängde på mig en alldeles för stor kavaj. En sommarpiké (som vi bara använde när vi åkte till Grekland). En portfölj. I vinyl, inget fancy. Och ett bibliotekskort som hon satte fast med ett rött gem. Alltså den tidens bibiliotekskort som var gröna i en plastficka och streckkod. Just det... ett litet foto också..

- Så. Nu är du affärsman, sa mamma. Då kände jag mig viktig.

Ingen på skolan fattade.

Ja. Jag blev en konsult redan på 80-talet.

Nu har jag en annan karriär. Den är också viktig. Så viktig att den till och med uppmärksammas på 1000apor.se.


Ringde till MajkPåFoam efter att ha läst detta igår. Kan inte låta bli att tycka det är roligt.

Inga kommentarer: