måndag, juli 23, 2007

Fortfarande varmt...

Varmen okar. 41 igar. 42 grader idag. 43 imorgon. 44 pa torsdag. Sen kommer svalkan... 34 grader.
Befinner mig i hembyn. 2000 aret-runt invanare. 15 000 for lange sen. De 13 000 har flyttat.
Tyskland.
Frankrike.
Belgien.
Holland.
Kanada.
Och sa Sverige (fem pers).

Vi ar pa ett internet-stalle. Fullt med ungt folk som spelar WoW. Det blandas grekiska svordomar med tysk brytning och franska halsningar.

Iskaffet kostar 25 spann och det ar det inte vart. Jag maste sluta dricka iskaffet har men det ar det enda som gar att dricka. Det haller kylan lange och en liten flaska med vatten kommer med. Det smakar... ja... smakar lite kaffe. Kallt. Lite sott.

Kaffet kostar 25. En ol (0.5 liter) kostar 15. Jag tror inte greker ser nagon skillnad pa dryck och dryck. En kaffe pa Cocovaja gors med de basta bonorna, omsorg och framforallt karlek.

Snart ska vi till min kusins honungsfarm och slunga honung. Jag lovade att hjalpa till. Fuck alltsa... det ar varmt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas allt är bra med dig ilias, sitter här och njuter i spanien, Kaffet här är helt ok, en påse med socker i och en brandy på sidan så går det ju att dricka vad som helst.
lider dock inte så mycket av värmen utan man får ju välja jobb eller 40grader och sol på en golfbana.
word out
Jonas

Cocovaja sa...

Jag vet vad du valjer! :)